lauantai 22. helmikuuta 2014

Gran Canaria Eka päivä!

Jos mä en aloita tän matkablogin tekemistä nyt niin se varmana jää niinkun harmi jäi se kyproksen ja osittain barcelonan reissukin! :( Joskus mä vielä kokoon kuvaa kasaa ja yritän niiden kautta muistella jotain pientä stooriakin. Tän piti olla alunperin matkablogi, mutta niinkun ootte varmaan huomannut niin sitähän se ei pelkästään enää ole.

Kuitenkin olen päättänyt ihan kaikista henkilökohtaisimmista asioista tänne olla kirjoittelematta, koska välillä ei edes ymmärrä kuinka paljon ihmisiä tätä lukee ja nimenomaan ketkä. En halua,että kaikki ihmiset tietää mun elämästä tiettyjä juttuja.. Oonkin pohtinut,että alottaisin johonkin "kasvottoman" blogin, mutta sitähän mä en tietty missään sitten mainosta! :D

No joo mutta asiaan!!!!! Eli tossa 6.2 lähdin klo 04.00 kotoolta kohti lentokenttää. Valvoin tarkoituksella koko yön, jotta pystyisi nukkua lentokoneessa. Pakkailin ja fiilistelin ja ennen kuin huomasinkaan niin eno odotti pihalla ja matka kohti kenttää alkoi.

Kentällä kaikki sujui niinkuin pitikin ja nopeesti olin jo kansainvälisellä puolella odottelemassa koneeseen pääsyä. Aika meni aika vauhdilla ja ennen kun huomasinkaan niin koneeseen pääsi jo. Kello oli siinä vaiheessa  varmaan vasta jotain 5.15 ja kone lähti sitten lopulta klo 5.55 kohti kanariaa.




Oli aika uusi Finnairin kone ja ihan kiva ja tilava. Ainoo miinus mitä tulin mieleen oli se,että huomasin ettei siellä ollut enää niitä näyttöjä mistä voi mm. seurailla missä kohtaa maailmaa mennää, lentokorkeutta, matkan jäljellä olo aikaa ym. Ja mistä myös näytettiin leffoja. HARMI :(
Nopeesti selviskin, että tämäkin palvelu oli muuttunut maksulliseksi ja koneesta sai vuokrata tabletin hintaan 10e. Siellä ei sitä karttaa tosin ollut, mutta leffoja pääsi katsomaan ja pelejä pelaamaan.

Jotta työpaikka ei unohtuisi niin katsoin elokuvan Prinsessa ;)

Lento kesti yhteensä melkeen 7 tuntia, koska oli vastatuuli. Oli puuduttavaa, koska en nukkunut yhtään jostain syystä. Kai tuleva loma jännitti sen  verran =) Laukut tuli kanarialla ja bussimatkan Playa del Inglesiin kesti vaan puolisen tuntia.

Hotelli mulla oli sellainen kun Green Park. Ei mikään luksus, mutta ei nyt mikään ihan murjukaan. Mulla oli kaksio parvekkeella. Partsilta oli ihan ok näkymät, mutta siellä oli pirun kylmä. Aurinko ei oikee paistanu siihen missään vaiheessa ja tuuli. Joskus olis kiva vaan istua parvekkeella ja ottaa chillisti, mutta siinä ei valitettavasti kauheesti tehnyt mieli istuskella.



Kesävaatteet vaihdettuani päälle spotifyn soittaessa biisejä mulla tuli niiiiiin lomafiilis ja olin ihan fiiliksissä! Lähdin tutustumaan kulmille ja tsekkaamaan rantakatua. Niin..ja taisin mä lonkerollakin käydä ;)



Kaunista, eikö?! Rakastan merta <3

Huomasin tässä vaiheessa että Inglesissä taisi olla keski-ikä jotain 65. No vähän se ärsytti , mutta päätin ettei se nyt saa lannistaa :D
Myös suomalaisia olin ÄLYTTÖMÄN PALJON mikä ei nyt kanssa kauheen kivaa ole kun matkalle lähtee. mutta pääasia että aurinko paistoi ja maisemat vaihtui :)

Illalla näin työkaveria, joka asusteli viereisessä hotellissa. Hän oli ystävänsä kanssa ollut siellä jo melkeen pari viikkoa ja osasi neuvoja ja näyttää paikkoja. Käytiin pihvillä ja sen jälkeen mentiin yhteen suomibaariin nimeltä apilaniitty, joka sijaitsi meidän hotellien vastapäätä. Olin oikeesti ainoo alle 50vee siellä ,mutta oli meillä hauskaa! Käytiin myös tsekkailemassa muita kadun baareja.


Työkaverin lähdettyä mä jäin yhteen irkkubaariin missä tutustuin yhteen norjalaiseen tyttöön ja joukkoon skottilaisia. Niiden kanssa menikin sitten loppu ilta/ yö. Hauskaa oli ja väsyneenä raahauduin hotellille "jo" joskus 2 jälkeen =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti