tiistai 12. maaliskuuta 2013

Nyt opetellaan syömään oikein!

Aluksi sanon,että yritän saada nää dieetti ja matkablogit eri sivuille, jos osaan ,ettei tää mee liian sekavaksi. Yritän opetella heti kun jaksan ;D

Mulla oli tänään siis treffit Paten kanssa ja tsekattiin mun ruokavalioo. Opeteltiin käyttämään KALORILASKURIA, jota mä oon ennen luullut osaavani käyttää, mutta tänään sain taas vähän uutta oppia siihenkin. Sinne syötetään ikä, sukupuoli, paino, pituus ja millä tavotteella lädetään etenemään ja se kertoo sulle tarkan määrän kuinka paljon saat syödä kaloreita päivässä. Se myös erittelee kuinka paljon niistä pitää olla protskua, rasvaa ja hiilareita. Sivusto tuntee melkeempä kaikki ruoka-ainekset ja vielä ihan valmistajan mukaan. Saat siis sinne tarkalleen syötettyä sen mitä syöt. Muutamien ravintoloiden annokset se tuntee kanssa, esim mäkin ruoat mitä nyt ei toivottavasti sinne joudu kovin usein näppäilemään ;D ( Tai tulee Patelta turpaan) ;D
Sinne voi myös lisätä liikkumiset ja se huomioi ne kalorimäärissä. Myös pystyt näppäilemään sinne omia reseptejä joka helpottaa sitä ,ettei sun tarvitse joka kerta kun teet jotain ruokaa samalla kaavalla syöttää sinne joka ainesta erikseen. Ihan äärettömän näppärä ja viisas sivusto siis, kannattaa ehdottomasti koklata!
Patella on mun tunnukset sinne, jotta se voi seurailla mitä sitä tulee syötyä ja ihan käsi raamatulla aion sinne kaiken rehellisesti laittaa,koska enhän mä loppupeleissä muuten kuseta kuin itseäni :)

Noh se mikä mua yllätti eniten on se, että mun pitää syödä paljon enemmän kun nyt. Nyt opetellaankin syömään OIKEIN ja TERVEELLISESTI. Tän tarkoituksena ei oo olla mikään "tiputan kakskyt kiloo kuussa pois"-dieetti koska tiedän et ne tulee yhtä nopeasti takaisinkin. Tässä on nyt kyse elämäntapamuutoksesta, joka tuo tullessaan positiivisia asioita kuten laihtuminen.
Nyt opetellaan siis syömään kalorilaskurin avulla oikeita määriä ja Paten avulla hyviä aineksia.

Mä sain listan mitä mulla kannattaa olla aina kotona ja lähdinkin heti kauppaan täyttämään sitä. Suurimman osan sain jo hankittua. Se sisälsi mm. kananmunia, rahkaa, ananasta, pähkinöitä, kuivattuja hedelmiä yms.

Mulla on nyt tooooooodella into piukeena kun sai oikeestaan täysin uuden näkökulman tähän touhuun ja sitä enempi se into kasvaa kun tuloksia alkaa tulla. JIPPII JIPPII JIPPII.

Ruokavaaka+kalorilaskuri+Pate = Uusi suunta elämään ;)




P.S tiesitkö, että esim kaksi annosta hernekeittoa ( nötkötillä tuunattua) sisältää n. 800 kaloria? Minä en. Järkytyin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti