maanantai 11. maaliskuuta 2013

Helvetillinen päivä Phi Phillä

Mun täytyy sanoa suoraa,etten mä oikeestaan muista mitään matkasta lantalta phi phille. Johtuneeko kenties siitä,että tosiaan aamulla olin vasta edellisistä bileistä bungalovilla ja muistaakseni en ehtinyt paria tuntia kauempaa nukkua. Mun piti vielä varmistaa ettei laskuhumala iske laivassa sillä,että korkkasin pari breezeriä heti herättyäni....Mahtoi matkaseuralla olla mukavaa!

Satamassa me huomattiin,että syystä tai toisesta me joduttiin tyttöjen kanssa eri laivaan, mutta oltiin onneks samoihin aikoihin perillä. Mitää muuta mä en siitä matkasta muista vaikka yritän kovasti pinnistellä :o
Eikä muista varmaan äitikään, johtuen kyllä täysin eri syystä kun meikäläisellä.

Sen mä kuitenkin muistan,että kun päästiin perille ja nähtiin tytöt ,kuulin mä ehkä reissun hauskimman soturitarinan. Jääköön nää kuitenkin sellaisiksi mitä en tänne julkaise. (en uskalla.) :D

Perillä me kuultiin,että sinä viiikonloppuna juhlitaan kiinalaista uutta vuotta ja saari on täynnä kiinalaisia ja korealaisia. Hotelleja ei ollut oikeestaan enää paskaakaan jäljellä ja mahdollisuus saada kolmea huonetta samasta paikasta oli mahdoton. Yks huone oltais saatu,mutta kun haluttiin nähdä se ekaks niin se myyjä jostain suuttu eikä suostunut myymään sitä enään. :D Ei ollut siis muuta vaihtoehtoa kun lähteä paahtamaan siellä kuumuudessa hotelleille ovelta ovelle kyselemään vapaita huoneita. Äiti oli tässä kohtaa todella huonovointinen ja jäi mun ja S & M matkalaukkujen kanssa oottelemaan sataman lähettyvillä olevaan bookingpisteeseen.

Me kierrettiin ja kierrettiin.....eikä mitään. Oli vissiin pari hassua missä olis ollut yks huone vapaana ,mutta ei luovutettu ja paahdettiin siellä kuumuudessa otsa hiessä etsimässä hotellia. Tässä vaiheessa ainakin mä kirosin sen helvetin uuden vuoden :D Jossain kohtaa oli pakko luovuttaa ja palata takaisin lähtöpisteeseen. Ihme,että me edes löydettiin sinne ,koska phin phin saarihan on siis pieni ja sukkuloinen,siellä ei ole autoja tai mopoja,vaan pyöräilijöitä ja pieniä kujia ja paljon ihmisiä. Silti siellä on kyllä ehkä kauneimmat vedet ja maisemat ja ihanan lepposa tunnelma jotenki.

Kun oltiin taas löydetty äiti, muu porukka ja kassit me päätettiin hajaantua ja tytöt lähti etsimään hotellia. Me saatiin siitä bookingin kautta M & O:n kanssa eri hotelleista huoneet. Meille luvattiin,että se olisi lähellä keskustaa ja ei missään jyrkänteellä,koska äiti oli tässä kohtaa jo _todella_ huonovointinen.
Joku hotellipoika heitti meidän laukut kärryyn ja lähti johdattelemaan meitä hotellille. Ensinnäkin sinne oli ihan _saatanan_ pitkä matka ja kun perille päästiin se oli korkealla muutaman kymmenen rappusen päässä tönöttävä maja. Me ilmoitettiin,ettei me haluta sitä kun äiti on todella kipeä ja se ei pääsisi sieltä enää lähtemään mihinkään. Kysyin ystvällisesti hotellin omistajalta,josko voisin lainata heidän internetyhteyttään katsomalla missä saarella olisi kenties vapaita hotelleja ja katsomaan missä siellä sijaitsee sairaala. Omistaja ei antanut mun käyttää sitä vaikka tarjosin rahaakin ja siitä erittäin suivaantuneena haukuin sen jokaisella suomen+englannin ja kaiken maailman kielillä mitä keksin ja ilmoitin ettei yksikään suomalainen tule enää hänen kuppaseen hotelliinsa :D Olin vaan niin huolissaan äidistä ja v*tutti se lehmä internetteineen.
Äiti oli jo tässä vaiheessa kalpea kun kalkkuna ja hengittäminen oli lähes mahdotonta. Mä pistin sen odottamaan siinä ja lähdin kävelemään takaisin sataman bookingpisteeseen.

Saatiin sitten lopulta yksi yö ehkä saaren hienoimpaan hotelliin mistä pulitettiinkin joku 50e/yö. Siinä kohtaa se oli aivan sama,koska pakko oli päästä vaan johonkin. Ja se oli ihan keskustassa. Lähetin hotellipojan kärryineen etsimään ja hakemaan äitiä ja pienien haasteiden jälkeen kohdattiin viimein hotellilla.
Päästiin huoneeseen,joka oli _helvetin_ hieno ja iso ja alettiin tappelemaan siitä,lähteekö se äiti sairaalan vai ei. Ite sillä oli jo voimat niin loppu ettei se olis jaksanut ja tosissaan tässä saaressa ei mitään takseja ollut. Sain kun sainkin pienen huudon ja itkun kautta pakotettua sen matkaan ja lähdettin etsimään sairaalaa. Tässä vaiheessa me oltiin kävelty jo useita kilometrejä sen päivän aikana sillä pienellä typerellä saarella :D Tai ei se ole typerä, siinä kohtaa vaan tuntui siltä.
 Muutamien tuskallisten satojen metrien/kilometrien jälkeen löydettiin sairaala ja meidät ohjattiin odottamaan lääkäriä. Pienessä paniikin raivossa sain hätähuudettua äidille sängyn kun se oli jo sen näköinen ettei sillä pysy taju. Lääkäri tulikin sitten nopeasti ja mittasi kuumeen joka oli 40 ja happisaturaatio todella alhainen. Tulehdusarvot oli pilvissä ja ne näytti tosi huolestuneelta, joka sai mut hulluuden partaalle. Helvetin kiva olla jossain aasiassa kuppasella saarella aika kuppasen oloisessa sairaalassa kun äiti "henkihievereissä".
Onneksi ne tuntui osaavan hommansa ja puhui ihan ok englantia myös. Se helpotti edes vähän.
Äiti jäi tiputukseen ja mä itkukurkussa lähdin hotellille hetkeksi hengähtämään...

Muutaman itkupotkuraivari-puhelun suomeen jälkeen treffasin S & M:n kanssa ja lähdettiin katsomaan äidin vointia. Siellä se reppana makasi tipassa , mutta jo vähän pirteämpänä kun aikaisemmin. :(
Päivä oli jo siinä vaiheessa muuttunut illan puoleen ja oli pakko jossain vaiheessa luovuttaa ja lähteä syömään päivän ensimmäisen ruoka ja nukkumaan. Olin niin reppana isossa hotellihuoneessa isossa aasiassa ,ainakin yhtä reppana kun äiti isossa aasiassa tyhmässä sairaalassa :D
Onneksi saarella oli tytöt, muuten se olisi ollut vielä kamalampaa. Vaikka edelleen korostan,että enemmän se kamaluuksia koki äitini enkä minä!

ainakin näkymät oli sairaalalta hienot jos ei muuta

Mä en löytänyt nyt varsinaisia kotisivuja sinne hotellille missä oltiin,mutta täältä löytyy ainakin paikasta ihan ok kuvia. http://www.hotelscombined.com/Hotel/Phi_Phi_Hotel.htm

Menikö seuraava päivä yhtään paremmin? Se selviää seuraavassa postauksessa :)

1. Kylläpä on kaunista! Meiänki piti käyä phiphillä meiä reissulla, mut aika meni liian noppaa ni se sit jäi:(. Enskerralla sitte <3