perjantai 22. maaliskuuta 2013

Day 20

20 päivää menty tipatonta, hurraa! Seuraavat humalat juon 27-vuotiaana synttäripäivänäni. :)
Tulen muistamaan aina viimeiset humalat 26-vuotiaana kun konttasin pitkin helsinkiä/espoota Nipan kanssa. Toivottavasti ikä tuo lisää viisautta,vaikka toisaalta se konttaaminen johtui vaan liukkaista kengistä ;)



Ostin tosiaan muutama päivä sitten kahvakuulan ja ai että sillä on kiva heilua. Auttaa yläselän jumiinkin todella hyvin. Ei oo tarvinu enää buranaa popsia. Sillä saa myös sellassia lihaksia kipeeks mitä ei oo huomannu olevankaan!
Jos jollain on jotain hyvää treeniohjelmaa kahvakuulailusta niin saa vinkata!

Tänään on ollut hyvä päivä. Suunniteltiin mun liukuväripidennyksiä, jotka otan tässä toiv mahd pian!
Sitten varattiin Tonin kanssa huomiseksi Jokerit-Lukko matsiin liput eteläpäätyyn! Siellä on varmasti menoa ja meininkiä  luvassa. Eilinen tappio oli vaan tilastotappio ja huomenna näytetään taas Raumalaisille mistä on jokerit tehty ;)

10 kommenttia:

  1. Youtubesta löytyy kettleball haulla :)

    VastaaPoista
  2. kahvakuula on tosi monipuolinen väline - sillä saa lihaskuntoa ja hengästymistä aiheuttavaa liikuntaa samanaikaisesti tehtyy! Minkälaisii liikkeitä oot tehny sillä? :) mä voin antaa jotai tipsii jos et oo kaikkii jo keksiny mitä tiiän :D eipä se kyl kovin ihmeellistä tarvii olla ollakseen tehokasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en vielä mitää kovin kummosta, että kaikki vinkit on tervetulleita:) se on kyllä tosi jees ku on päivii ku ei pääse salilla ni voi riuhtoo sillä kotonaki:) tykkään!

      Poista
    2. ite oon tehny kuntopiirityyppisesti semmosen treenin kahvakuulalla johon kuuluu lämmittelyn (kotitreenissä esim. kävely, kierrot, pyörittely ym) jälkeen: etuheilautus, ojentaja-hauissarja, kulmasoutu, kyykky / askelkyykky ja vatsat (ja joskus olkapääreeni, riippuen kuinka kunnossa se on :D). Kaikkia liikkeitä 20-30 toistoa (riippuu kahvankuulan painosta tietty et monta pystyy tekee) ja sitten tauko 1-2minuuttia. Ja sama kierros uudelleen niin, että kierroksia tulee yhteensä 3 :) Tehokas ja nopee treeni!

      Ja miten noi liikkeet sit käytännössä menee nii.. hmmm. Astetta vaikeempi selittää näin kirjoittamalla :D Ehkä etuheilautus on sulle tuttu, tai sen varmasti löytää googlaamallakin (etenkin tekniikan kuvauksen siis).

      Hauis-ojentajaliike menee nii, että ottaa siitä kuulasta niiden kahvojen juuresta kiinni ja tekee ensin hauiskäännön, sitten nostaa kuulan pään yläpuolelle ja siitä ojentajaliiken eli kuula kohti niskaa ja kyynärpäät paikoillaan ja samaa reittiä takas = yks toisto.

      Kulmasoutu yhdellä kädellä on ihan tavallinen kulmasoutu = tuntuu siis selkälihaksessa. Sitten kyykky nii et jalat menee 90 asteen kulmaa ja kuula on sun 'sylissä'. Tai sit askelkyykky samallatavalla.

      Ja vatsat nii et meet selinmakuulle ja otat kuulan suorille käsille ja nostat lavat irti maasta ja samalla kuulan kohti kattoo ja taas hallitusti alas. Ei tarvii olla iso liike tuntuakseen :)

      toivottavasti tästä selityksestä sai jotai selkoa ja pääset heiluttelee kuulaa taas vähä eritavoilla :)

      Poista
    3. Kiitos paljon! Kokeilenki heti tänää! :)

      Poista
  3. Lueskelin sun blogia läpi ja on ihanaa että kirjoitat niin avoimesti! :) jään seuraamaan!

    VastaaPoista
  4. Tsekkaa tää: http://kahvakuula.fi/wp-content/uploads/2008/12/kahvakuula-aloittelijan-opas-v13.pdf

    VastaaPoista