perjantai 15. helmikuuta 2013

Patong Beach 2013!

Noniin aloitetaampa. Eli perille saavuttiin paikallista aikaa joskus about aamulla 7 aikaa. Kentältä napattiin taksi, joka maksoi muistaakseni kuudelta ihmiseltä 200bath per lärvi eli n. 5 euroa. Matka patong beachille kesti vajaan tunnin.
Meillä oli hotelli buukattuna cello hotellista. Se on suomalaisen omistama suht uusi hotelli. Muistaakseni 2011 lokakuussa avattu. Hotellin kotisivuille pääset TÄSTÄ! Me maksettiin siitä n. 30e yö, kun taas eri kautta varanneet matkatoverit maksoi puolet vähemmän. Kannattaa siis aina selailla tarkkaan ja kärsivällisesti eri vaihtoehtoja.
Cellossa plussaa on: erittäin siistit ja tilavat huoneet , hyvä sijainti, ystävällinen henkilökunta, hyvä ruoka, lonkeron ja siiderin ostomahdollisuus :D. Miinuksena keksin ehkä sen,että ylimpää kerrokseen on vittumaista raahata matkalaukkua vaikka ei niitä kerroksia ole kun kolme. Siellä ei ole hissiä siis.
Voin kyllä lämpimästä suositella sitä hotellia ja itsekkin olen vieraillut siellä jo kaksi kertaa.

Ensimmäinen päivä meni patongilla pyörimiseen ja tuli siinä muutama huurteinenkin juotua. Hotellilla nukahdin joskus klo 21 aikaan, sillä olin siihen mennessä ollut lähes 40 tuntia hereillä. Itseasiassa tarkemmin ekasta päivästä löytyy postaus täältä nimellä "terveisiä thaimaasta".

Tokana päivänä me nukuttiin pitkään ja aamupalan jälkeen suunnattiin rannalle. Koska itse patong beach ei ole tosiaankaan kummoinen, otettiin me tuktuk ja lähdettiin surin beachille. Patongilla ei ole läheskään yhtä nättiä ja turisteja sekä sen tuomaa hälinää on aivan liikaa. Surinbeach on ihan ok ranta ja tuktuk sinne maksoi muistaakseni noin 10e, joka on siis paljon, mutta phuketissa hinnat ovatkin eri luokkaa kun muualla Thaimaassa.

surin beach

Rannan jälkeen tilattiin huonepalvelusta ruokaa huoneeseen, perus thaimaalaista kanaa ja riisiä, hyvää oli :)

Illalla käytiin vähän kattelee paikkoja, mutta mentiin suht ajoissa nukkumaan, koska seuraavana aamuna meillä oli lähtö Krabille klo 07.00 aamulla. Tai ainakin osa meistä meni, heh ;)
Matka sinne maksoi 650bath eli aika paljon, mutta edelleen Phuketin hinnat on Phuketin hinnat :/ Siihen kuitenkin onneksi sisältyi kuljetus hotellilta satamaan ja laivamatka Krabille.

Miten meidän matka jatkui siitä? Ei kovin hyvin, joten oleppa kuulolla :D