torstai 20. joulukuuta 2012

Mikä jännitysnäytelmä!!!!

Eilen n klo 18 jälkeen mulla soi puhelin ja ystäväni soitti,että pennut alkaa syntymään. Mun poikakoira astu siis hänen tyttökoiraa pari kuukautta sitten. Koska kyseessä on pieni koira ja pentuja oli masussa KUUSI niin tiedetiin me jo aiemmin varautua siihen,että ne saattaa tulla hiukan aikaismmin. Mutta silti tää tuli ihan puskista, koska aateltiin ettei ne nyt ennen viikonloppua tule.
Mä olin kaupassa ku tää puhelu tuli ja huusin siellä kun hullu "MITÄ EIKÄ TUU VOI EI TULEEKO APUAAAA NO MÄ TUUN KOHTA SINNE"..Ihmiset tuijotti. :D
Sitten tietty paniikkisoitto Nikolle, joka osottautuikin erittäin hyödylliseksi puheluksi sillä siellä oli paikalla Sveta joka on ollut monissa koiran synnytyksissä. (Mun molemmat chihut on häneltä hankittu) :).
Kaasutin Mäntsälään pikavauhtia ja sovittiin,että soittelen niille jos ongelmia ilmenee.

Paikalle päästyäni siellä vallitsi paniikki, ainakin mun ystävällä :D Koira oli suht rauhallinen vaikka tosi hurjan näkösiä supistuksia tuli. Aika pian siitä kun saavuin paikalle alkoikin syntymään ensimmäin pentu. Koska en oo ikinä ennen moista nähnyt niin olin varma sen olevan kakkaa. Mialle vaan "huutokuiskasin" (yritettiin puhua hiljaa, mutta paniikin vallassa se oli aika huvittavan kuulosta kuiskimista", että onko tuo nyt kakkaa TUO ON KAKKAA! Kunnes tajuttiin sen kuitenkin olevan ihan se pentu :D Äkkiä myös huomattiin,että se tulee jalat eellä ja Wilma ei saa sitä synnytettyä. Soitto siis Nikon auttavaan puhelimeen jossa Sveta neuvoi mitä tehdä. Mä sitten autoinkin sen vaavelin maailmaan omin pikku kätösin. Aika huikee fiilis kun tajusin sillä olevan kaikki hyvin. Pelotti meinaan ihan hirveesti koskea siihen ja avustaa se pää ulos sieltä kun se on niiiiiin pieni! Wilma ei heti hiffannu myöskään puhkaista sitä limapussia tai irrottaa napanuoraa joten neljän ensimmäisen pennun kohdalla me tehtiin ne sen puolesta. Mä olin napanuora-vastaava ja pari limapussiakin tuli avattua :D  Kahen vikan kohdalla se jo osaskin hienosti ite <3
Koko synnytys kesti n.5 tuntia. Wilma putkautti aina n. 10 minuutin sisällä kaksi ja sitten olikin aina yli tunnin tauko. Ehdittiin me siinä jo konsultoimaan eläinlääkäriäkin siitä,että mitä tehdä jos synnytys venyy ja näyttää siltä ettei ne vaan tuu. Onneks kuitenkin kaikki meni hyvin ja me saatiin maailmaan kuusi maailman söpöintä pientä hamsterin kokoista karvapalloa! Painoo niillä oli reippaasti alle 200g eli tosi pieniä murusia ne on.
Kaikki eri värisiä ja EHKÄ neljä tyttöä ja kaksi poikaa. Ihan varmoja ei olla kun Wilmis ei oikeen digannu jos niitä yritti koskea.
Pennut sekä emo voivat hyvin ja Chokostakin tuli onnellinen isä! <3 <3









2 kommenttia:

  1. - Oi luoja, ku sulosia! Aaaaw! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no eikö :) en oo muuten päässy hakee vieläkään sitä sun lahjaa postista ku aina ku en oo ollu töissä ni siel on ollu ihan hirveet ruuhkat, varmaa tän joulun takia. tyylii 20-30 ihmist ennen mua! huomenna meen aikasin aamulla jos onnistais! en oo saanu ees omii pakettei lähetettyy italiaa ku en oo jaksanu / ehtinyt jonottaa :/

      Poista