tiistai 11. joulukuuta 2012

Enkelit olivat tänään matkassa!

Olin matkalla Mäntsälään hammaslääkäriin moottoritiellä kun huomasin edellä olevien autojen jarruttelevan. Tien poskessa osittain kaistalla oli pysähtynyt bemari ja näkyvyys oli huono, joten se huomattiin ihan kohdilla vasta. Oli ketjukolari lähellä ja kun mäkin hätäpäissäni vedin jarrut kiinni ja yritin väistää sitä autoa niin satasen vauhdissa lähti auto lapasesta ja heittelehti kahden kaistan laidasta laitaan ennenkun rysähti penkkaan.
Voin kertoa,että huusin kun hyeena ja pelotti ihan sikana se,että mihin se auto lopulta päätyy. Tuntuu,että se heittelemisvaihe kesti minuutteja vaikka todellisuudessahan toki vain sekuntteja.

Penkassa soitin ekana kaverille ja äitille ennen hätänumeroa :D Ihan kun ne olisivat voineet sieltä auttaa..Shokissa ihminen toimii kummallisesti. Äitikin joutu tsemppaamaan, kun olin vaan hokenut etten aio soittaa mihinkään vaan istun siellä autossa. Olin tokaissut etten halua tähän nyt mitään piipaa-autoja :D

Hetken päästä se auto, jonka takia toi kolari tuli, hiisasi sinne mun luokse ja tuli ystävällisesti kysymään sattuko. Joku mun ikäinen mieskuski siinä oli ja sanoi,että oli tiellä sen takia KUN EI USKALTANUT AJAA. V**** voisko ihmiset jäädä oikeesti himaan siinä vaiheessa? Eikö mieleen tuu,että motarille on hieman vaarallista pysäyttää auto varsinkin silloin kun näkyvyys on noin heikko!
Rääyin sille vaan,että onko mun auto rytyssä ja se hätäpäissää pomppi siellä lumihangessa tarkastelemassa  tilannetta:D Olin siis jumissa autossa, koska se oli niin syvällä lumessa ettei ovet auenneet.
Sitten kun se mies kuuli sen,että poliisit on tulossa nin se yhtäkkiä uskalsikin ajaa ja kaasutti tiehensä siitä. Eipä mulle tullut mieleenkään katsoo sen rekkarii, enkä mä kyl toisaalta varmaan sieltä hangesta olis mitää nähnykkää. PRKL!

Poliisien ja ambulanssin saapuessa paikalle mua oli jo ahdistanu niin paljon,että olin riisunu takin ja hupparin pois kun tuntui ettei pysty hengittää..Avustuksella pääsin autosta ulos ja tsekkauttamisen jälkeen mut heitettiin himaan. Nilkka on kipee ja ranne, sekä niskat ja pää. Muuten selvittiin tällä kertaa luojan kiitos pelkällä säikähdyksellä!!! Meinaan hetki sitten mun autokin hinattiin kotipihaan eikä siinä ollut ainakaan isompia klommoja. Onneksi lumi oli pehmee ja onneksi sitä oli, koska muuten olisin törmännyt kallioon. Siinä olis voinutkin sitten käydä jo vähän hassummin.....

Nyt ihmiset varovaisuutta tonne liikenteeseen ja järkeä päähän!
Aina ei oo välttämättä enkelit matkassa.....

Uudet joulukoristeet :D



4 kommenttia:

  1. Jos näkyvyys on todella heikko, pitikö ajaa 100km/h? Tiedätkö kuinka pitkän jarrutusmatkan tuolla kelillä tarvitsee?

    VastaaPoista
  2. Anonyymit neuvoo <3 näkyvyys suoraa ajettaessa tiessä oli ihan ok , harvoin siellä on keskelle tietä pysäköityneitä autoja :D

    VastaaPoista
  3. Onneksi ei käynyt pahemmin,vaikka voin vaan kuvitella sen tilanteen mielessäni kun ei yhtään tiedä minne auto lähtee!! Meillä meinas kanssa yksi kerta tässä tapahtua vähän samalla tapaa kun oltiin tulossa hyvinkään tietä niin katsottiin että rekka on edessä pysähtyneenä ja ajateltiin,että sehän on bussipysäkillä no kaskummaa se olikin keskellä ajotietä niin eiku jarrut pohjaa ja vähän vinoon auto, mut penkkaan ei onneks menty mutta onneksi sulla kävi tuuria tosiaan ettei mikään auto tullut sun perään tai sä et menny ketäänpäin.Tai se ylipäätänsä et sä olet kunnossa,tommosissa kun voi käydä niin pahasti:/Mut mukavaa päivää sulle:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo noi on hirveitä tilanteita :( Kiitos ja mukavaa päivää sinnekkin <3

      Poista