perjantai 16. marraskuuta 2012

Vielä ehdin!

Lupasin tossa aiemmin yrittää sitä, että kuinka kauan muistan päivittää tätä blogia päivittäin.Vielä on tätä vuorokautta 13 minuuttia jäljellä :D

Oon pikkasen kiukkusella tuulella nytten kun hetki sitten heräsin sohvalta. Ei ollut tarkoitus nukahtaa, mutta olin kuitenkin nukahtanut ja vieläpä juoma kädessä joten sohva on nyt märkä. AARRGGHH..
Oon yleensä helvetin pahalla tuulella päiväuniltakin herättyä ja nyt siihen lisäks kaikki noi ni nyt voin sanoa että v*tuttaa!



Aamuvuoron jälkeen tänään lenkitin koirat ja suuntasin frendin kanssa uimahallille. Urheiltiin siellä tunnin verran ja jalat onkin hieman hellänä..


Vesijuoksu kehittää lihaskuntoa ja yleiskuntoa

Vesijuoksu kehittää hyvin yleiskuntoa eli hengitys- ja verenkiertoelimistön suorituskykyä, koska vedessä juostessa kaikki kehon suuret lihakset toimivat tehokkaasti. Tällöin syke on helppo nostaa ylös.
Vesijuoksun avulla voi parantaa lihaskuntoa kokonaisvaltaisesti, sillä vedessä juostessa elimistön lihaksia käytetään hyvin monipuolisesti. Vesi on noin tuhat kertaa tiheämpää kuin ilma, jolloin se toimii hyvänä vastuksena ja kehittää lihaskuntoa.
Vesijuoksu on tehokasta, koska vesi vahvistaa hengitys- ja verenkiertoelimistön lisäksi tuki- ja liikuntaelimistön ja hermoston toimintaa ja auttaa pitämään yllä hormonitasapainoa.
Vedessä liikkuminen on tehokasta myös painonhallinnan kannalta, sillä ihminen kuluttaa vedessä energiaa huomattavasti enemmän kuin kuivalla maalla. Vesiliikunta lisää lihasmassaa ja kiinteyttää siten lihaksia

Ollaan tohon vesijuoksuunkin hullaannuttu ja mun mielestä just vedess' urheileminen on ihanaa. Mukavaa vaihtelua salilla & lenkillä käymiseen.



Eilen mulla oli italian opiskeluilta ja opin oikeesti eilen todella paljon. Mulle jotenkin avautui täysin kieliopista monet tärkeät seikat ja uskallan väittää, että jo näillä eväillä pärjään varmasti italiassa taas ensi vuonna paremmin. Vielä koulu onneksi kuitenkin jatkuu maaliskuuhun asti, joten paljon tule vielä opittua.
Ens syksynä meenkin sitten taas astetta haastavammalle kurssille. 



Nyt mä käperryn viltin alle kattelee telkkaa ja toivon,että kohta olisin jo hieman paremmalla tuulella.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti