keskiviikko 8. elokuuta 2012

Normipäivä sisiliassa kului näissä merkeissä

Aamulla herättiin kun jaksettiin ja syötiin useasti sisilialaiseen tyyliin aamiaiseksi granita. Siitä oonkin aikaisemmin laittanut jo tänne kuvan:) Sitten kamat kassiin ja rannalle. 
Käytiin useasti siinä paikallisten rannalla,jossa sai ilmaiseksi löhötä aurinkotuoleilla. Tai ne paikalliset on jotenkin ostanut perheelleen pari tuolia koko kesäksi ja koska mua kohdellaan aina kun prinsessaa siellä niin sain tietenkin aina löhötä aurinkotuolilla :)

Meitä oli useasti matkassa mukana mun veli, äitipuoli,hänen 3 siskoa ja yksi veli perheineen. Eli sakkia riitti =) Kaikki toi vähän jotain purtavaa elikkäs niinkun nyyttärityylisesti sitten mussutettiin eväitä aina noin klo 13-14 välillä niinkuin koko maassa aina on tapana tehdä. :) Evääksi oli paniineja parmankinkulla tai salamilla ja paljon hedelmiä ja välillä jotain makeaa herkkuakin. Oivoi, voin kertoo että siellä kyllä rentoutui täysin kun itse ei kertakaikkiaa tarvinnut tehdä mitään :D


eväshetki






Mun veli on TODELLA tarkka siitä,ettei syömisen jälkeen saa mennä uimaan ainakaan tuntiin. Välillä musta tuntui ,että mä olen se pikkusisko jota sen täytii komentaa ja vahtia kun salaa yritin luikkia hieman viilentymään mereen. :D Jotta se sai mut pois veden ääreltä niin mentiin usein pelaamaan siihen rantabaariin tuota pöytäfudista. Mä olin siinä oikeesti aika hyvä, ainaki omasta mielestäni :D Ja no joo, mulla oli vastassa mua 10-15 vuotta nuorempia poikia mut silti :D Mattia on siinä kyllä aika voittamaton, ihmekkös tuo kun koko ikänsä veivannut noita pelejä.
veli+serkut




 Rannalta lähettiin yleensä kuuden aikaan ja sitten kotiin hieman relax ja suihkuun. Auringon ottaminen niin kuumalla ilmalla on oikeesti aika rankkaa ja usein oli ihan loppu jo siihen aikaa illasta :D

 Mun veli on kova pelaa fudista ja muutamana iltana viikossa sillä oli aina peli jossain. Niillä oli ymmärtääkseni joku turnaus menossa ja yhdestä niistä tulikin hopeaa. Heti kun se loppui niin parin päivän päästä alkoi uusi turnaus. :D En kertakaikkiaan ymmärrä miten ne pojat voi siinä kuumuudessa juosta sen pallon perässä ,meinaan yhtenäkään iltana ei tainnut lämpötila missään vaiheessa laskea alle kolmenkymmenen.
Oli kuitenkin tosi kivaa olla kannustamassa poikia ja todella harmittaa ettei siellä pysty useammin olla. :(
Mun veli on tietenkin aika hyvä pelaamaan ja kaikissa matseissa se teki monta maalia. GO Mattia ;) <3




                                                              

Klo 21 on toinen täsmällinen ruoka-aika jolloin koko perhe ja välillä puolet suvustakin kokoontuu ruokapöydän ääreen syömään ja juomaan hiukan viiniä. Siinä saattaa välillä tunti jos toinenkin pyörähtää helposti kun rupatellaan päivän tapahtumat ja nautiskellaan pöydän antimista.

Usein kun oltiin syöty niin lähdettiin vielä piipahtamaan jossain kävelyllä tai jätskillä tms. Kesäaikaan siellä on joka ilta jossain jotain tapahtumia ja markkinoita. On ihana seurailla siellä ihmisiä ja nauttia maisemista, sillä sisilia on todella kaunis myös illalla pimeän aikaan. Olispa mulla kamera millä sais kuvattua niitä upeita maisemia myös pimeässä,mutta kun vaan ei ole:( Tässä netistä bongattu pari kuvaa:


                                                    

Nättiä,eikös? :)
Vielä jos etna sattuu hehkuttaa punasta laavaa ni avot! =)

Vielä jos voimia riitti saatettiin pelailla korttia tai katsella leffoja mutta useampana iltana jo puolenyön aikaan me kaikki oltiin ihan caput! =)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti