torstai 16. helmikuuta 2012

SISILIA 2011 part 1

On ollut jonkin verran kysyntää bloggausten suhteen niin ajattelin tehdä muutamasta 
edellisestäkin reissusta pienen jutun. Kiitos vaan kaikille kävijöille joita Thaimaa-aihe keräsikin yli 3200 

Voisin ensimmäisenä aloittaa viime vuoden sisilian reissusta. Mun isä on sieltä kotosin ja asuu siis siellä, joten italiassa tulee käytyä vuosittain. Olen itsekkin asunut siellä ensimmäiset n. 5 vuotta, jonka jälkeen äidin ja isän eron vuoksi muutin äidin kanssa Suomeen.

Lisäks mulla on siellä sisiliassa maailman ihanin pikkuveli, kohta 16 vuotias Mattia. 

Lähdin ekaa kertaa reissuun yksin, ennen olen ollut siellä ystävieni tai exäni kanssa. Nyt halusin kuitenkin viettää laatuaikaa perheen kanssa ja aikaakaan mulla ei tällä kertaa ollut olla siellä kuin viikko  Mulla on siellä sukulaisia paljon, joten niiden näkeminen ja kaiken tekeminen on mahdotonta viikon aikana. Siitä oppineena tästä lähtien minimiaika on se kaksi viikkoa...

Lähdin reissuun pienessä kohmelossa, koska olin edellisenä yönä ollut katsomassa Rihannaa ystäväni Nipan kanssa. Tietenkin vedettiin siinä sivistyneet humalat ja nukkuma-aikaa ennen kentälle menoa tais jäädä hurjat 2 ja puoli tuntia. Pieni lentopelko vielä kun vaivaa niin se yhdistettynä edellä mainittuihin meinasi aiheuttaa mulle sydänkohtauksen :D Onneksi lentokoneessa mun vieressä istui yksinmatkustava tyttö, johon tutustuin ja tehtiinki treffit pariin otteeseen rannalla , syömisen ja shoppailun merkeissä. Olemme edelleen ystäviä ja tää elämä on jopa kuljettanut meidät nyt muuttamaan samalle paikkakunnalle :D Terkkuja vaan mirkalle jos tätä luet <3


Oisko muutaman kuvan paikka?


                                                                            kotikatu



                                                                       sisko ja sen veli
                                                                         isä <3


Mä RAKASTAN italiaa, sisiliaa ja kaikkee siihen liittyvää. Siellä on kauniit maisemat, hyvää ruokaa, ihania ihmisiä ja hyvä meininki. Ihmiset sellä on niin erilaisia kun täällä suomessa. Ne ei tarvitse pulloa viinaa tanssiakseen baarissa, vaan ne esim kesäsin melkeen joka ilta jollain kadulla tanssii ja pitää hauskaa ihan selvinpäin. Se on kadehdittavaa ja mä voin vaan kuvitella kuinka paljon ne ihmettelee tätä meidän suomen viinakulttuuria. En siis itsekkään kuppiin sylje, mutta oon alkanu mm tota asiaa pohtimaan nyt "vanhemmiten". 


Mun isä asuu siellä kylässä nimeltä Giarre. Tulivuori etna ei oo siitä kovinkaan pitkän matkan päässä ja ollaanki muutaman kerran ajeltu sinne katsomaan miltä se näyttää. Oon myös pienenä ollut muutamassa tulivuoren purkauksessa ja jännä juttu , mutta muistan oikeesti jotain pieniä yksityiskohtia siitä!



                                                           tää on etnalta... vähän laavaa....



Vietettiin yks päivä kivassa vesipuistossa. KUUMA oli ja oli hurjan ihana lillua vaan siellä vedessä. Sinä päivänä aurinkokin tarttui ihanasti, mulle kun toi rusketus meinaa olla melkeen pakkomielle aina ulkomailla :D




     Aina kun viime kesän hitti "danza kuduro" kajahti soimaa niin ihmiset ryntäs jammaamaan, hyvä meininki!! :)))

Syötiin eväitä oliivipuun alla ja oli kaiken kaikkiaan ihana päivä! :) <3

Teen tästä viikosta 2 postausta, koska asiaa ja kuvia olis niin paljon. Enemmän mulla on maisemakuvia ja vauhtia ja vaarallisia tilanteita kuitenkin reissusta vuonna 2010 ja aionkin tehdä siitä erillisen jutun jos se on vaan kaikille ok :) Tässä nyt kuitenkin vähän esimakua ja nyt kun täytyy rientää töihin nii jatketaan taas myöhemmin! :)






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti